بیمارستان شهید بهشتی کاشان سال ۸۰ خارج از سطح‌بندی خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی تشخیص داده شده و به انضمام تمام متعلقات آن در سال ۸۳ به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد.

ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی؛ انتظار بیست ساله مردم کاشان
طولی نمی‌کشد که طرح ساخت بیمارستانی ۶۰ تختخوابی در سال ۸۶ آغاز می‌شود و علی‌اصغر گرانمایه، نماینده وقت مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین ساخت این پروژه، قول مساعد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ساخت این بیمارستان با امکانات بیمارستان میلاد تهران را یادآوری می‌کند. 
اگرچه معاون وقت امور درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور در ادامه این مراسم، ساخت بیمارستان ۶۰ تختخوابی تأمین اجتماعی کاشان مطابق با امکانات بیمارستان میلاد تهران را غیرممکن دانسته و می‌افزاید: این مسئله نباید در اذهان مردم منطقه توقعی ایجاد کند.سلطانعلی فلاح هدف از ساخت این بیمارستان را ایجاد جایگزینی مناسب برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کاشان عنوان کرده و ادامه می‌دهد: با وجود واگذاری بیمارستان شهید بهشتی، این بیمارستان با تمام ظرفیت همچون گذشته پاسخگوی نیاز درمانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی این شهرستان خواهد بود. اما با وجود پیشرفت ۱۵درصدی، این پروژه به علت جانمایی نامناسب و ضعف‌های فنی در سازه متوقف و اجرای طرح با توجه به این شرایط از دستور کار سازمان تأمین اجتماعی خارج می‌شود تا جانمایی بیمارستان در مکانی بهتر انجام شود، مسئله‌ای که تا امروز عملیاتی نشده است. 

انتقاد نماینده ولی فقیه 
تعلل در ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی کاشان با وجود تعداد زیاد بیمه‌شدگان کارگری سبب شد نماینده ولی فقیه در این شهر به موضوع ورود کرده و بر ضرورت تأسیس بیمارستان فوق تخصصی تأمین اجتماعی در کاشان تأکید کند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی می‌افزاید: افزون بر۵۰۰ هزار نفر از مردم منطقه کاشان زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند ولی فقط یک بیمارستان اجاره‌ای تخصصی زایمان دکتر شبیه‌خوانی در اختیار بیمه‌شدگان این سازمان قرار دارد. 
وی تصریح می‌کند: با توجه به اینکه زمین ساخت بیمارستان جانمایی شده، از این رو مسئولان مرتبط با جمع‌بندی نهایی، جلسه‌ای نیز با وزیران بهداشت و کار و رفاه اجتماعی برای موافقت و عملیاتی‌سازی ساخت بیمارستان تشکیل دهند. 
​​​​​​​
جمعیت کارگری کاشان در انتظار بیمارستان 
استاندار اصفهان نیز در دیدار با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از نبود یک بیمارستان تخصصی تأمین اجتماعی در شهرستان کاشان انتقاد کرده و اظهار می‌کند: در این شهرستان یک بیمارستان متعلق به تأمین اجتماعی وجود دارد که در دهه‌های پیش به دانشگاه علوم پزشکی واگذار و از اختیار تأمین اجتماعی خارج شده است. 
سیدرضا مرتضوی ادامه می‌دهد: از آنجا که جمعیت کارگری در این شهرستان زیاد بوده، شایسته است بیمارستان تخصصی برای بهره‌مندی این قشر از جامعه ساخته شود. 

مطالبه‌ای که بیست ساله شد 
مدیر درمان تأمین اجتماعی منطقه کاشان نیز ضمن اشاره به مطالبه بیست ساله بیمه‌شدگان مبنی بر ساخت بیمارستان تخصصی تأمین اجتماعی در این شهرستان خاطرنشان می‌کند: اقدام‌های ابتدایی لازم در این زمینه انجام شده و امیدواریم با همکاری مسئولان در منطقه و حمایت صورت گرفته این مهم محقق شود.
امیررضا آذرنوش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی با هدف عدالت در بخش بیمه و درمان راه‌اندازی شده است، تصریح می‌کند: خدمات درمانی با توجه به شرایط اقتصادی کشور سال به سال با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود، از این رو مردم برای درمان بیماری‌ها باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنند.وی خاطرنشان می‌کند: در منطقه کاشان هیچ مرکز درمانی دولتی و خصوصی وجود ندارد که زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی نباشد و این موضوع در نوع خود کم‌نظیر است.وی با بیان اینکه مدیریت درمان تأمین اجتماعی منطقه کاشان تمام تلاش و توان خود را برای پیگیری این مطالبه بحق به کار گرفته است، می‌افزاید: یقیناً ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی در منطقه کاشان در ارتقای خدمات درمانی مطلوب به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و بیماران تأثیر بسزایی دارد.آذرنوش تصریح می‌کند: مراکز ملکی منطقه کاشان پاسخگوی تمامی نیازهای بیمه‌شدگان نیست از این رو خرید خدمت انجام می‌دهیم به نحوی که بیمارستان شهید بهشتی به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کند.

کاشان باید به قطب درمان تبدیل شود
سرپرست فرمانداری کاشان نیز توسعه خدمات تأمین اجتماعی برای شهروندان را حائز اهمیت دانسته و ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی را یکی از نیازهای ضروری بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در منطقه کاشان قلمداد می‌کند. حمیدرضا محمدی فشارکی ادامه می‌دهد: راه‌اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای رفاه حال مردم، باید با پیگیری مستمر عملیاتی شود.وی می‌افزاید: بخشی از مشکلات حوزه سلامت و ساخت بیمارستان با هماهنگی بین‌دستگاهی داخل شهرستان برطرف می‌شود و بخشی دیگر باید توسط نماینده مجلس شورای اسلامی در سطح کشوری به انجام برسد تا این خواسته دیرینه مردم محقق شود.
محمدی فشارکی با بیان اینکه حدود ۷۰درصد بیمه‌شدگان منطقه کاشان از پوشش بیمه تأمین ‌اجتماعی برخوردار هستند، افزود: افزایش و بهبود خدمات‌رسانی به مردم موجب افزایش سطح رضایت می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.